Wednesday, May 25, 2011

Keinginan Tekad! KePutusan Siap!

Sesi kemaskini UPU bg Fasa 2 dah nk tamat pun. Segala resah gelisah, keliru, kecewa dan tekanan perasaan, akhirnya hampir berakhir jua.. Sampai mcm tu sekali kn.. Haha.. Di kala semua org berbicara tntg pointer, kali ni aku x mampu nk tunjuk result penuh final aku, seperti aku ada beritahu psl result aku yg sebelum2 ni. 
Agak segan dan terasa hampeh jugaklah klu tunjuk pun! Tapi, aku nk kongsi lah apa pilihan yg telah aku buat.. Itupun, setelah berhempas pulas dengan otak dan disesuaikan dengan tahap kelayakan, minat, dan peluang pekerjaan. Aku betul2 ikut tips yg aku ada sarankan tu. Secara jujurnya, aku banyak 'berpihak' pd pandangan n kehendak ibu bapa. Aku agak kalah dlm bab-bab cmni. Kurg kekuatan utk berdebat itu ini. Sebab aku berpegang kuat dengan prinsip orang yang lebih tua lagi2 ibu bapa kita, selalu betul, sahih, tepat dan boleh dipercayai. Malah, restu mereka amat penting dalam segala hal. 
Mula-mula aku nk bangkang jugak lah kn.. Tapi, secara logiknya memg betul pun apa yg mereka suarakan. Dan, aku terima! Siapa suruh dpt pointer ciput?? Haha.. Gelak tawa dlm tangisan dan kekesalan~
Abaikan perbincangan di atas. Betapa aku cuba untuk menjadi anak solehah kn. Huhu. Poyo je lebih. Keputusan dah dibuat pun. Aku dah tunjuk jugak kpd mereka pilihan yg aku dah lakukan ni. Nampak sikit lah puas hati tu.. Hehe. Alhamdulillah~





Semua nk cerita psl result dan UPU ni. Aku pun nk lah jugak.. Hehe. Tapi, cerita aku mcm nmpak sadis sikit la kn. Huhu.

Semua mengharapkan agar pilihan pertama mereka yg akan di terima pakai. Macam aku jugak lah.
Kalau lah dpt Gigi tu. Alhamdulillah, aku akan sujud syukur.. And, I would like to say `welcome to the teeth world`.. Haha. Tetiba je kn. yela, x pernah2 rasa nk jd Dentist weh! Ntah la, tu yg rasa mcm nk la rasa apa yg best sgt dgn dentist ni. Ngeee~ tunjuk gigi sikit. Credit to Allah, because He gave U a beautiful smile with nice teeth. 0yeeaaahh!! Alhamdulillah. 
Tapi, ce tengok pilihan ke-8 tu. Macam lari je dgn 7 pilihan kt atas. Haha. Entah nape aku letak benda tu. Mungkin utk memuaskan jugak keinginan aku yg lain. Muka comel, tp hati ada bom kot. Xnk kalah jugak! I think, sometimes i really in love with Chemistry. But sometimes, I`m gonna to hate it. Entah la, mngkin saje letak bidang tu biar cantik mata memandang kot. Pelik kn?? 

Xpelah. I`ve just done with it. 

The rest, Just let Allah decide it which is the best for me and my future..




No comments: