Wednesday, September 28, 2011

Menghitung Hari pula




Eh, aku tak cakap lagi kan. Bila aku nak gerak ke MESIR. Hehe. Payah plak nak kena cerita satu-satu ni. Kepada yang dok tanya itu ini tu..... Tolong lah jenguk blog aku ni haaa. Malas tau nak jawab soalan korg. Lagi-lagi, aku malas gler nak on9 FB guna laptop dah sekarang ni. Segalanya bosan kt situ & buat tambah dosa je! Hendap sana sini kan. Mata ni dah lah tak boleh duduk diam. Asyik menerawang je kt komen-komen orang! hehe.
Kalau on9 pun, guna fon je.. Lepas tu, kalau on9 kt laptop pun sebab nak update blog. Dan, bertambah malas kalau-kalau ada orang tegur kt chat. Rasa-rasanya dah off9. Tetiba 'hidup' plak chat tu kan. Urrgghhh, jgn lah menyibuk sangat.. Haha.. Okay, saya memang membosankan!! :p

Sudah-sudah lah tu ya! berbalik kepada topik asal kita di sini.



' Bila kau akan fly ni Nad? '

Eh, nak fly camne? Kepak takde weh! Hehe. Okay, saya bergurau jap! Errr, InsyaAllah 3 Oktober ni. Jatuh pada hari Isnin plak. Adoyaiii, untunglah kengkawan aku tak dapat nak jenguk. Kurang sikit rasa sedih di hati. Kalau tak, bertambah lah sesi air mata kt sana tu nanti.
Flight aku ni kedua yang terakhir berlepas. Medicmesir buat 7 sesi penerbangan untuk tahun ni. Maknanya, ada yang dah sampai kot kt sana. Peh! cuak kebebehhh ni...

Berikut adalah jadual aktiviti kami kt airport tu.


Kami dikehendaki berkumpul 4 jam sebelum kapalterbang berlepas.






GULF AIR: Berkumpul di Bay K 

0700 pagi : Pelajar daftar nama dan bag pada petugas MedicMesir di KLIA
(Tag bag akan diberikan kepada setiap pelajar)
0800 pagi: Bag disusun di kaunter check in. Urusan ‘check in’ berkumpulan tetapi timbangan bag dibuat
satu persatu.
0900 pagi : Sessi Taklimat keberangkatan kepada ibu bapa dan pelajar
0930 pagi : Acara bebas pelajar bersama keluarga
0955 pagi : Berkumpul semula di hadapan ‘escalator’ untuk masuk ke zon ‘boarding’
( Semua pelajar masuk secara berkumpulan diketuai oleh ketua rombongan)
1055 pagi : Kapalterbang berlepas
1340 ptg : Tiba di Bahrain .(Pengangkutan , Hotel dan Makanan Malam / Sarapan disediakan PERCUMA)
(InsyaAllah, anda akan solat Jamak Takhir , Zohor/Asar setelah masuk di hotel)


Semasa di LapanganTerbang Bahrain, anda HANYA perlu membawa keluar bag ‘Hand Carry’. Bag ‘Check in’ tidak dikeluarkan sehingga sampai ke Cairo. Oleh itu, anda mesti menyediakan satu salinan pakaian yang sepatutnya.


Keesokan harinya
0800 pagi : Bertolak dari Hotel ke Lapangan Terbang Bahrain (pengangkutan disediakan)
1015 pagi : Kapalterbang berlepas ke Cairo
1235 petang: Tiba di Cairo


.
.
.
.
.
.






Maka, menghitung hari, jam, minit, saat dan detik lah aku ni haaa. Nak kata berdebar-debar macam amik result SPM atau PASUM dulu tu. Xde lah. Biasa-biasa je. Don't expect too much kot, if not you'll be cracked!! Haha.


Aku pun tak mintak sangat kawan-kawan aku pergi hantar sampai ke airport. Lagi-lagi hari ISNIN plak tuh. Memang tak dapat lah kan. Ada yang bagi alasan, kelas full lah. Ganggu waktu tidur lah. Takde transport lah. Tapi, nak buat cmne. Kalau aku pun, memang tak kan datang lah kalau kita dah ada komitmen lain yang lebih penting dari dok hantar kawan ke airport semata-mata je! Hehe.. :p
Takpe, aku akan bawak kenangan kita bersama dalam hati ni.
Korang kirimkan doa untuk aku pun, dah cukup tau! Terima kasih banyak-banyak...




Moga-moga segala-galanya, berjalan dengan lancar ketika di airport. InsyaAllah...












No comments: