Tuesday, September 6, 2011

Kek Apam DotDot yang comel lagi menarik hati

YUMMY.......






ouh, belum rabu lagi.. Ingatkan nak post gambar ni untuk Wordless Wednesday. Tapi, dah tak sabar! Hehe... Tetiba je aku rajin buat kek comel ni kan. 

Citer nya macam ni...
Kan pergi raya umah-umah orang.. Ada lah sebuah rumah ni, hidangkan kek DotDot comel tu. Dah berebut-rebut adik-adik ni.. AKu pun join sekaki.. Tak nak kalah jugak tuh.. Haha..  
Berlaku lah adegan yang tak sedap mata memandang.. Mak Abah jeling je dari jauh... Huhu.. :p

Aku pun, tergerak hati nak pergi google resipi ni..
Mula-mula aku singgah kt Myresipi ni dulu..
Mula lah misi menyediakan Kek comel ni.
Lepas tuh, agak tak jadi lah.. 
Apam tu jadi keras n bantat je! Tak kembang pun.. Terbantut ada lah~ 
Aku rasa tak puas hati! Nak jugak buat lagi...
Tapi, yg tak jadi tu pun.. Adik-adik aku dok bungkus dalam plastik, bawak pergi sekolah.. Haha...


Lepas tu, aku usha lagi kt link blog yang berkaitan..
Jumpa plak blog akak Mira ni..
Lebih kurang je resipi dia.. Cuma sukatan bahan-bahan nya ada perubahan sikit..
Bagi yang nak mencuba tuh.. Aku syorkan korg singgah blog akak Mira tuh.. Lagi terjamin. Hehe.


Selepas percubaan yang kedua tu, 
Alhamdulillah! Jadi lah Kek Apam DotDot yg menjadi rebutan tuh.. :)
Tak payah dok susah-susah cari kt tempat lain... Hehe..

Yeay!! Dah jumpa hobi lain plak.. :p



Selamat Mencuba ya!!

No comments: