Monday, August 15, 2011

Anda pun boleh berlagak mempunyai Blackberry melalui status facebook




Jom sama-sama join saya 'memiliki' status yang mempunyai 
via BlackBerry



Haha.. Sumpah gedik dan mengada-ngada ya! Aku tahu lah aku tak semampu tu nak ada bb yang betul-betul punya. Hanya mampu buat fake status je pun.. Hehe..
Itupun, semua org dah fuyoo2.. Dan paling tidak pun, ada yang dok minta pin bb lagi.. Aduhai, maaflah. Saya memperdayakan kawan-kawan tersayang ku.. Huhu..
*penangan bb ni memang hebat eh?? 
Yela, dah ada henset mahal-mahal. Buat apa nak simpan dalam poket je. Mestilah kena bagitahu kt orang kan.. Dah la, BlackBerry plak tu.. 
Tangan di dada mata kt atas~ 
Tiada diskriminasi HP kt sini ya! Hehe...



Mula-mula aku nak cari page Android kt fb je. 
Lepas tu kt page tu aku baca komen orang ramai tentang ketiadaan 'via Android' macam sebelum ni. Tapi, tetiba jadi 'via facebook mobile' je. 
Kemudian plak, ada orang post yang dia boleh buat 'via Android' tu..
Cara nya ialah... Melalui application fb yang dia sendiri cipta. Haha.. Macam-macam kan sekarang ni.. Aku pun apa lagi. Pergi lah godek-godek jap.


Yeahhh!! I Found that application.



Inilah dia wall bagi application tu.

Aku pun saje je cuba update status guna application ni. Tapi, aku tak guna via Android. Sebab ternampak lain-lain ICT gadget plak.. Haha.. Tangan dah gatal ni.. 
Huh! BlackBerry~ Aku pun guna yg tu.. Post kt wall. Yeah, it was working lah... Haha.. Evil laugh. Akhirnya, aku sudah 'memiliki' BlackBerry tu.. 
Padahal on9 guna lappy je. 
Nak join jugak ke???
Nah, amik LINK ni





Tak cukup sampai situ je.. Aku ni memang suka main godek-godek.. Jumpa lagi satu aplikasi. Lebih kurang je pun, tapi aku belum cuba main guna yang ni. Korang cuba lah sendiri ya! 
Yang ni plak, singgah kt SINI...
Enjoy...



contoh Wall tersebut



Harap-harap kamu semua terhibur dengan fake status anda nanti.
Anda boleh on9 melalui bb, Android, Ipad, iPhone mahupun iPad.. Hanya dengan menggunakan application di atas.  Haha..



Adakah aku seorang yang ketinggalan, 
sedangkan orang lain dah lama tahu pasal benda ni???








2 comments:

Firdaus Life said...

ahaks menarik.. dulu pernah buat gak

NadiaSarwani said...

@Freaky
Haha.. Ye ke?? memang best prank org.. :p