Sunday, August 14, 2011

14th Ramadhan





Give thanks to Allah,
For the moon and the stars
Prays in all day full,
What is and what was
Take hold of your iman
Don't give it to syaitan o
h you who believe please Give thanks to Allah.
Allahu Ghafur 
Allahu Rahim 
Allahu yuhibbul Muhsinin,
Hua Khaliquna hua Raziquna wa Hua 'ala kulli shai'in qadir

Allah is Ghafur 
Allah is Rahim 
Allah is the 0ne who loves the Mukhsinin,

He is a Creater, 
He is a Sustainer and 
He is the one who has power over all.




Sedar tak sedar, dah nak masuk Ramadhan yang ke 15. Sekejap je kan. Kejap lagi nak sambut Nuzul Quran plak.. Hurm, masa berlalu begitu pantas sekali...
Alhamdulillah, buat masa ni puasa aku penuh lagi. Hehe..
Ehem2, kepada yang tak berpuasa tu sama ada bersebab yang dibenarkan syar'ie ataupun tidak.. Tolong lah hormat mereka yang berpuasa ni ya... Jangan lah berperangai yang tidak sepatutnya. Jangan nak gantikan ketiadaan setan dalam bulan puasa ni. Huhu..


Apa je yang aku buat pada hari-hari puasa ni??
Secara jujur aku adalah anak dara yang 'manja'.. Tiap kali sahur, mesti mak aku yang kejutkan dengan makanan sudah terhidang di atas meja makan. Sepatutnya, terbalik lah kan??? Huhu.. Memang sangat manja~ 
Sementara tunggu waktu subuh. Sapu rumah jap.. Dok layan channel astro oasis, sampailah azan. Solat dulu, lepas tu tidur. Pukul 11-12 baru bangun & mandi..  Opsss, tu kalau aku malas sgt lah... 
Kalau aku rajin, aku akan sambung kerja menjahit aku ni ha.. Banyak tempahan plak.. Haha.. Lepas solat subuh dan mengaji semua, aku tak tidur. Aku akan menjahit sambil layan korea kt Maaduu.com. Maklumlah, aku ni kan baru je nak layan Drama korea lama-lama yang popular tu... Peh, memang fokus lah kerja yang aku buat tu sampai pukul 1.. 
Yang seronok nya, takde org kacau. Yela, Adik-adik pergi sekolah kan.. Hehe..



Ah! bosan lah cerita aku ni kan.. Aku pun dah malas nak cerita.. 


Selamat memasuki fasa ke-2 dalam bulan Ramadhan. 
Di situ adanya keberkatan, keampunan, kemuliaan...
Semakin kita berada di penghujung Ramadhan, semakin banyak ibadah pahala yang boleh kita semua rebut. Tapi, ramai orang yang leka dan tidak nampak apa keistimewaannya. 
Maka, jom sama-sama kita kejar pahala ni. Yela, bukan selalu jumpa bulan yang penuh berkat ni kan. Alhamdulillah & Syukran Ya Allah, sebab masih bagi kita peluang untuk bertemu dan menghayati Ramadhan kali ini. 
Tahun akan datang pun, tak tentu lagi kan.. Wallahua'lam~


“Sesungguhnya Kami menurunkan (Al-Quran) dalam malam Lailatul Qadr. Tahukah kamu apa itu malam Lailatul Qadr. Malam Lailatul Qadr lebih baik dari 1000 bulan. Malaikat dan ruh turun pada malam itu dengan izin Tuhan mereka dalam semua urusan. Salam (sejahtera) malam tersebut hingga naik fajar” (Al-Qadr 97:1-5).









No comments: