Thursday, April 21, 2011

KeRJA 0h keRJa



SaLam kawan2!!


dh hampir seminggu aku duduk tanam anggur kt rumah ni kn... haiiisshhh, satu haprak pun aku x dpt apa2 dgn d0k melangut cmni.. sumpah b0san! bnda terakhir n plg kerap aku wt bila b0san semestinya tidur! tu jela aku mmpu buat. tidur smpai lebam kn.. haha.. trend ayat budak2 skrg- lebam2, laju2!.. klu abah aku dgr adanya tatabahasa cmni, kena balun jela dgn dye.. guna prkatan `best gilerr` pun dye naik nyampah~ haha.. hurm, aku pun c0ol jela.. pndai2 c0ver klu nk guna ayat2 ni.. huhu.. 




errr, nk dijadikan cerita.. aku mcm fed up sbb dh b0san! haha.. jd, aku buat keputusan bahawa aku  kena wt sst ni.. mlm td, sembang dgn mak..

`mak, b0san lah duk kat umah~ nk g kerja bleh?`

`prgi lah.. yg kamu duk terperap dlm bilik n ngadap lappy 24 jam tu pehal?!!`
(kant0i di situ)

`kerja apa meh?`

`pergi lah tnya kak ika kamu tu, yg banci2 tu ada lg x kos0ng? klu x pun, pergi Kuala Selang0r tuh, tnya Yanie ad krja kos0ng lain x? p0t pet p0t pet.. kedai buku.. p0t pet p0t pet.... supermarket.... kedai kek... bla, bla, bla.......`

`Kuala Selang0r?? mcm best je.. McD pun baru bukk tuh.. hehe.. ishh, x payah laaa... duit minyak lg.. eh, x sanggup lah eden nk ulang alik.. baik cari kt sabak ni je! mcm kt sini xde krja ks0ng je dah.. haha`

bla..bla...bla...
perbualan disambung dgn mnyentuh isu2 yg tiada kaitan dgn entry ni.. hehe..


tg0k tu! mak aku pun dah sokong aku pergi cari kerja.. tp..tp..tp... aku sgt2 malas nk pergi survey! aku ni bukan nya jenis yg rajin merayau2 sgt. pergi satu kedai ke kedai yg lain.. sgt x gemar! tp, nk kerja.. apalah bungek sgt aku ni kn.. drpd aku `menghabihkan b0reh` je kt rumah ni... lebih baik pergi mencari mata pendapatan kt luar sana.. cewahhh!! Bak kata atuk aku, cabut rumput kt kebun jelerrr.... Dia siap suruh aku duduk kt umah dye, t0long apa yg patut kt kebun2 dye tuh.. haha.. aku mcm??? x nk lah! abis r0sak tgn aku! turun lah saham klu cmtu kn..kena berjemur terik panas lg.. lg lah aku xnk! ops, apa ke gedik sgt nadia ni? xde ah, memain je.. lepas tu kan, 0rg ada ckp jugak.. apsal lah kau x krja dgn mak bpk kau je? aku fkir balik, ada kerja apa je? t0long mak susun2 fail, isi b0rg, kira debit??? tidak..tidak.. aku x suka lah kerja kt 0fis ni~ mati siput aku kt situ.. haha. bukan cmtu sebenarnya, aku xnk lah kerja bwh satu bumbung dgn keluarga. x nj0y sgt.. hehe.. 

hurm, inilah budak2 skrg kn. Nk kerja! tp, bnyk s0ngeh! terlalu memilih.. apa nk jd.. lepas tu, salahkan kerajaan. Nk kerja yg setaraf dgn tahap pendidikan d0rg.. susah sgt nk bersyukur kn! xnk kerja yg biasa2 dulu.. terlalu demand sgt pesal?? huhu.. sama je dgn yg menulis ni! ingat kerja tu dtg berg0lek kt depan mata ke klu asyik duduk terperap kt rumah tu?? ish! x payah nk jd Mat Jenin la weh!



yela2, mulai minggu depan ni.. aku akan mulakan sesi pencarian kerja! hehe.. x kisah lah kerja apa kn.. janji dpt lah skit2 hasil dye.. mana lah tau, untung2 dpt tukar enset yg dh berketak2 tu.. AMIN!! Mula kt mana dulu ea?? 0keh2, i g0t IT!! :)






Psstttt, kt FB pun dh b0san! aku x tau apa masalah. Malas dh nk 0n9. klu aku 0n9 pun, aku akan appear 0ff9 kt chatb0x. Sbb apa ntah? malas nk layan k0t! n geram, sbb yg tgh 0n9 kt situ 100++ tp semua cm x wujud je. Kalau dulu tuh, batak giler lah.. stiap masa 0n9! haiisshhh, b0san! Status plak dh kekeringan idea nk update apa . Ada gak suara2 yg suruh aku wt akaun tweeter tu. errkkk?? aku x minat sgt bnda2 tu.. nk kena g0dek sana sini lg... b0san jugak! yg ada ni pun x terlayan. Biar lah, sekurg2 nya.. klu dh b0san sgt! aku cari lah apa2 aktiviti yg berfaedah sikit kn! walaupun ada je aktiviti yg aku akan wt, tp semua aktiviti2 tu semua nya sama n berulang2. Tetap b0san! haha... sebenarnya, ada je bnda lain bleh wt.. layan K0rea? kdg2 tu mcm b0san jugak! sbb feeling s0rg2! xde teman nk tg0k sesama.. huhu.. 0k2, i`ve t0 take s0me acti0n!!











2 comments:

greatADRENALINE said...

hahaha....xpayah keje....kemas rumah je...=)

maznah said...

bgus2!!..pgi cari kje uk pglaman rse duit sendri..haha