Sunday, April 17, 2011

IT`s 0fficially EnD n g0odbYe is n0t the w0rD!

Currently at h0me
m0od: miss everything at PASUM n kk12!




uish, tetiba je dh ada kt rumah kn.. angkut balik semua brg2 yg berlambak2 tuh... padahal, rasa mcm baru kelmarin, aku packing brg n pergi UM... Imbas kembali Minggu Haluan Siswa yg penuh kngan tu, bg0n pg2 pkul 6 utk brsenam, j0g2 pp Zul dr k0lej ke DTC, xi shu shua n Ayumi punya penangan, tragedi payung+bekas mknn, td0 pkul 2-3 pg, kehambaran n x segamat nya batch pasum tahun ni yg sering ditegur 0leh pp Nuzul... memg dhsyat~ tp, keperitan tuh cuma semnggu jew... n seminggu tu pun skjp gler k0t! dan skrg, secara rasmi nya.. aku dh jd EX-STUDENT PASUM 2010/2011.. xde sijil pun.. dpt nama tu je. hehe. nk jual kelayakn lepasan pasum pun, memg xde tmpat nk terima.. huhu..



sedikit gambaran betapa bnyk nya brg2+n0ta2 lecterur+sampah+buku2+k0tak2... eh, sampah yg bnyk tuh, bukan aku s0rg je yg letak kt situ.. bdak2 aras 6 punya lah senang cter.. huhu.. memg bnyk, sbb aku perhati.. kt aras kt0rg je yg bersepah tahap gaban cmtu k0t.. aras lain c0ol je.. huhu.. n n0ta2 lect tuh, akhirnya aku trpksa tinggalkan cmtu je kt dalam bilik! berat hati je nk tinggalkan.. maaf lah ye! tp, seriuzly dh x muat kt dlm keta tuh! my abah was t0tally awes0me as he g0t to manage all of th0se stuff in his new estima very well! haha.. sruh bwk st0rm, xnk.. trpksa lah bersempit2 n main sumbat2 je brg2 tuh kt dlm tu...nasib baik lah muat.. hehe..







^
^
^
^
^
^



muka gembira lepas abis paper BI-last day Final Exam!.. padahal, hari2 sebelum tuh.. kerut semacam je k0t.. lg2, paper algebra n CalcuLus! xyah nk cter pe2 dah. memg susah la weh! masalah nya skrg, n0 1 pun aku dh stuck! memg x jd apa lah kan. 5 markah k0t hilang kt situ. n x kira lg s0klan2 lain yg aku jwb tu, betul ke x.. ntah la kn.. aku memg x brape gemar klu sistem peperiksaan yg cmni.. di mana, pelajar2 bukan hnya diuji pd kebijaksaan n kepintaran shj, ttapi ketangkasan minda mnjawab s0klan2 yg mencabar tuh, dlm wktu yg telah ditetapkn... ad0i! pening k0t nk fkir jln kerja lg, nk ingat step dye lg, klu jwpn dye pelik, kena check balik satu persatu. susah skit lah nk sk0r, sbb mental kena kuat nk mncukupkan waktu yg diberi dgn s0klan2 yg dijawab tuh.. klu 0rg tu 0tak geliga, bleh la k0t sk0r! klu aku yg cmni, x yah ckp lah~
dh abis math tu kn, m0mentum memg dh sl0w skit lah.. dgn perasaan sebal lepas paper algbra tu.. agak lembap aku nk studi organik kimia tuh! asyik trfikir kn je.. tp, life must g0 on right? kuatkn semangat n bca jela.. tu pun, x masuk sgt.. maklumlah, dh akhir2 paper kan.. terbayang2 rumah n waktu tu lah sibuk nk packing brg.. mcm nk lempang laju2 je muka ni... huhu...
psl paper fizik 4 plak.. err, best jwb paper nih.. sbb agak skit lah silibus dye n x bnyk k0nsep sgt. tp, fhm2 lah, nk kata asyik mkn semut je.. xkn lah k0t.. mesti akan ada yg lupa f0rmula lah! waktu ni, memg smngt! sbb paper terakhir yg agak t0ugh kn.. jd, tu yg nk usaha lebih2 lg! huhu... n lg 1, aku ni memg cuai lah jgak kdg2 tuh.. x baca s0klan betul2 kn, memg lah padan muka! nyaris2 hilang 12 markah cmtu je... sbb aku asyik ralit n trlalu rilex wktu jwb bhagian B,C n D.. aku ingat kna jwb stiap bhagian 1 je, jd jumlah yg dh jwb ada 3 je lah.. pastu aku cek balik.. kena jwb 4 s0alan tp, sekurg2nya 1 s0klan wajib jwb dr mne2 bhgian tuh.. memg kelam kabut ah! haha.. 15 minit k0t jwb s0klan last tuh~ sgt2 dhsyat n hebat! waktu fizik ni, memg dh lega abis lah.. ptg tuh terus prgi masjid jamek k0t, dgn faezah! huhu...
paper BI? huh! x prepare pe2 pun... huhu.. mlm tu asyik dduk diskus n bncg psl bnda2 tu la kn~ balik bilik pun pkul 1 jgak lah.









^
^
^
^
^






Waaaaaa!! rindu dgn k0rg! huhu.. bila lah dpt jmpa lg kn? memg x dpt lah k0t klu nk jmpa balik ramai2 cmtu kn.. masing2 dh prgi ke haluan yg berlainan.. klu ada rezki, dftr fakulti yg sama lah nt.. hehe.. mnx halal mkn, minum, ilmu n lain2 jgak! thanx sbb jd tut0rialmate yg terbaik. n layan je karenah aku ni yg suka brgmbar ni.. lg2 waktu last day tuh.. aku je yg beria2, j0m g situ, j0m g sana! semata2 nk brgmbar dgn k0rg k0t! huhu.. yela, bila lg kn. err, kali ni pun.. x semua ada.. cm sedih skit.. lg2 ketua kelas, Afaiz.. aku terlupa k0t nk gtau dye.. haha.. jahat kn? mentang2 aku je yg rajin plan bnda2 cmni.. jd, d0rg anggap aku dh gtau dye k0t... huh! memg trlepas lah dye tu.. dh pesan utk `spread the w0rds`. tp, faham2 jela.. antara d0rg xde n0 afaiz, atau memg betul2 trlupa psl dye, atau terleka seketika.. hahaha.. MaaFlaH Afaiz~ n lg 1, my bf 0f Z2... Jiey! npe la awak balik awal sgt.. tggu lah kjap je lg.. huhu.. tg0k, kn dh x dpt tngkap gmbar sesama.. klu x, bleh la kita mnggila skjp utk kali yg terkhir tuh.. huhu.. last w0rd fr0m me, All the best lah! nice t0 meet all 0f you! muuaahhhh.... 







^
^
^

^
^

mlm nya pulak, aku g teman bisnes partner ke terminal PUTRA.. dye nk balik Kelantan-Pasir Mas.. awal giler k0t dye balik.. hehe.. first time jgak lah, aku sampai sana.. klu ikutkan, memg susah lah nk jejak kt stesen2 bas cmni.. hurm, mklumlah abah tu bukannya bg anak c0mel dye nih naik bas ke apa.. risau sgt k0t! hehe.. nk g masjid jamek pun bnyk s0al itu ini.. i`m big en0ugh lah, abah.. nasib baik kali ni dye bg..sbb klu aku x pergi kn.. bygkn lah, apa akan trjadi kt Ilah ni kn.. brg dye agak bnyk.. tp, x bleh lwn aku la! haha.. n dgn keadaan kesesakan lalu lintas wktu tuh yg sgt dahsyat.. prjlnn nk prgi ke LRT Universiti yg selalunya hnya RM5 je. itu pun plg mahal r. naik bas pun singgit je tau! tp, kt0rg kena RM15++.. w0w! rezki pak cik teksi tu la.. n klu ikutkan dgn jmlah byrn tuh, dh smpai ke PUTRA dh pun! memg nk kata apa lg kn.. haha.. tu la, degil sgt nk kluar ptg2 cmni.. jd, drpd nk menanggung jam teruk cmtu... kt0rg amik kputusan utk naik lrt jela.. brg yg bnyk tu, angkut je dgn mnggunakan sepenuh kudrat yg ada! hehe. n kesian jgak dgn 0rg tu yg dh tnggu lama kt sana s0rg2.. haha.. 0keh2, perkara2 yg berlaku sepnjang hari tu.. memg kenangan lah weh! siyes, xkn lupa.. yela, cayalah yg lepas2 ni kn.. dh x naik bas punya.. mesti dh ada keta sndiri. lg2 aku ni? huh! xde mknanya nk jejak kaki naik bas dr KL ke Sabak Bernam.. ckup lah sekali hari tuh... huhu.. taubat dh! :p mula dari peristiwa tambang teksi yg mahal brdengung tu-angkut brg ke hulur hilir naik lrt-hmpir nk trlnggar dgn m0to-hampir nk tersepit n trtnggal lrt sbb trlalu ralit brgmbar-papan tnda tepi jln yg r0boh... errkkk?? apa lg eh? hahaha.. memg trbaiklah kn.. n yg best nya lg kn! jumaat tuh, befday Ilah.. hehe.. s0ri lah xde apa2 nk bg.. stakat wish je yg mmpu... tp, kte dh hntr Ilah smpai ke terminal tu. kira 0k lah kan.. hehe..






Let the pictures tell the st0ry by itself! hahaha....





Selamat Tinggal ILAH!! :`(










^
^
^
^
^


Selangor vs Perak

1-0







Sabtu mlm ahad plak. sebelum pulang ke kg halaman lah kn.. singgah jap kt stadium shah alam.. yela, pasni kn.ntah dpt ke x g sana lg. susah skit lah k0t. sbb dh xde alasan npe nk g sana.. sbb aku dh habis asasi kn.. huhu. stadium memg penuh lah! mngkin sbb yg utama ialah, 0rg nk tg0k mmpu ke perak ni mmbenamkan selang0r sama mcm d0rg belasah Kelantan 4-0 msa prlwnn lpas tuh.. n sbb yg seterusya ialah ramai k0t 0rg perak duduk brmastautin kt selang0r nih. klu lah 0rg sabak bernam yg dkat dgn smpadan Perak ni pun snggup trun.. apatah lg 0rg2 perak yg sememangnya 0rg Perak kn.. hehehe.. ayat aku yg tunggang trbalik~ n Alhamdulillah, nasib baik menang! yuhuuuu... game mlm tu agak terbaik lah.. cm  berat je yg nk angkat punggung n balik.. hehehe..  memg terbaik ah, Safiq Rahim. Kapten pasukan kebangsaan yg mmg mantap sekali! dan dgn ini, selang0r masih lg mengungguli carta Liga Super weh... viva selang0r!! :D 











huh! akhirnya.. ter`update` jgak bl0g aku ni.. penat la plak.. ada je lg cter ni.. tp, nt lah dulu~
s0, n0w! i`m 0fficially have graduated from PASUM 2010/2011
kenangan2 yg lepas tu, akan sntiasa tersemat baik punya dlm hati ini
aku kn, xdelah sedih smpai mencurah2 air mata. mngkin sbb dh biasa menangis kn. bertakung kt kel0pak mata jela n sebak tu mestilah ada di saat akhir perpisahan kt pasum ni... hehe.. lg2, perpisahan cmni. dh biasa pun berpisah dgn kwn2 rapat n penat dah asyik nk menangis je.. jd, x pyh nk meratapi sgt.. hidup mesti diteruskan jgak.. dgn atau tnpa kwn2 kau tu.. wt pe nk sedih2 sgt kn.. klu betul dye sahabat dunia akhirat, ingat lah dye dlm stiap d0a k0rg! x rugi pun.. huhu.. n lg satu, dunia skrg kn dh maju.. bukan nya, lepas ni.. kau lngsung x dpt jmpa dye atau l0st cntct cmtu je! FB ada, ph0ne pun ada.. apa susah? klu nk tau cerita2 dye setiap hari, sruh dye wt bl0g mcm aku ni! kn senang. hahaha.... 






akhir kata, setiap yg mula akan ada pnghujungnya, dan jgak setiap pertemuan pasti ada perpisahan



























No comments: