Wednesday, November 23, 2011

Wordless Wednesday #MalaysianFood vs MesirFood




Salam Ukhuwah

Malas nak cerita panjang-panjang. Aku letak gambar je banyak kt bawah ni. 
Tajuk entry ni pun, 'wordless wednesday' kan. Jadi, tak perlukan sangat ayat yang banyak untuk menerangkan setiap gambar itu. Hehe.
Apa yang pasti, gambar-gambar di bawah bertemakan MAKANAN!!! Yummy~




Nasi Lemak pertama,
dapat ketika setibanya di Cairo...

Nasi Goreng Ayam
(beli di Kedai Makan Haita)

Nasi goreng Lada hitam
(Beli di kedai Haita jgak)


Pizza mini



Ada Koftar, burger, dan Pizza Mini

Pizza di Ketchup...

Burger Panjang dan Bulat di Ketchup

Spageti cincai.
1st trial!!

Fatirah susu.
Lebih kurg macam roti canai segera...

Nasi Goreng pertama yang dimasak bersama Housemate...

Ikan masak tumis pedas.

Cekodok pisang dan jemput-jemput.
Ada sambal telur jgak! :)

Kari ayam

Ikan masak gulai cili hijau...

Tomyam- Potluck Iftar Jam'ie utk Raya Haji

Nasi Arab

Daging unta masak kunyit...

Bubur segera
selalu masak sebelum Quiz~

Nasi Goreng Padprik~
makan kt Haita dengan Housemate

Mee Bandung
Ditempah oleh Yan di Haita

Itu lah antara makanan-makanan yang ada.
Tak semua dalam gambar tu aku yang masak. Ada yang housemate masak. Ada yang masak sama-sama. Ada yang aku tolong tengok je! Hehe.
Yang lain-lain tuh, ada yang beli kt kedai jugak.


Jadi, takdelah nak cakap makanan kt sini tak best kan. Ada je yang memenuhi citarasa. Lagi-lagi dapat housemate yang pandai memasak. Memang berisi jela perut ni! :)
Dan, nasiblah ada restoran makanan Malaysia jgak kt sini. Tak rasa macam loser sgt lah kan, kalau setahun tak rasa makanan kt warung atau restoran. Agak-agak kalau malas tuh, boleh je dok tempah. Siap ada delivery lagi! Bahagia sungguh... Haha :p
Alhamdulillah~










2 comments:

anakperantau92 said...

kak nad, lapo la pulak nengok makanan tu... jeles tgok kak nad dpt masak2.. saya nak gak....

naDya SaRwaNi said...

@anakperantau92

lapo eh?! Okay2, nnti ktebljar masak sedap2 dulu.. baru kte masakkan..Hehe...:p