Wednesday, November 10, 2010

:UnDanG-unDaNg peLik kt DuniA:



- Di Alaska, undang-undang mengatakan bahawa anda tidak boleh melihat rusa dari pesawat terbang.
*(tg0k rusa dr kapal terbang pun dikira kesalahan?!?! pelik.... hurmm....)

- Adalah melanggar undang-undang untuk salah mengucapkan nama Negara Bahagian Arkansas di Negara tersebut.

- Undang-undang California melarang seorang wanita dari memandu kereta saat mengenakan sebuah mantel.

- Di Memphis, Tennessee, seorang wanita tidak boleh memandu kereta kecuali seorang lelaki memberi amaran mendekati penunggang motosikal atau pejalan kaki dengan berjalan di depan kereta yang sedang dipadu.

- Di Tennessee, salah di sisi undang-undang untuk memandu kereta saat tidur.

- Di New York, adalah bertentangan dengan undang-undang bagi orang buta untuk memandu kereta.
*(memang lah 0rg buta x leyh bwk keta.... xkn d0rg nk g pandu keta dlm keadaan yg mmbahayakan diri n 0rg lain gak???)

- Di West Virginia, bayi hanya boleh naik di kereta bayi.
*(bayi leh naik keta s0rong je...?? kejam sngguh k0t.... sian r d0rg... xknlah mak bpk d0rg nk jln kaki d0k sorong kereta bayi tu ke destinasi yg jauh atau tnggalkan d0rg kt umah je utk g tmpt yg jauh?!? sungguh x logik...)

- Di Georgia, merupakan pelanggaran undang-undang untuk menampar seorang lelaki di bahagian belakang atau depan.
*(abis nk lempang kt bahagian mana???? b0ntot ke??!??! isy3x....)

- Tukang cukur tidak dibenarkan mempamerkan harga perkhidmatan mereka di Negara Bahagian Georgia.
*( yg ni ad bagus n buruk nya jgak.... yg bagus mestilah utk tukang cukur sbb dye leh letak seberapa harga yg dye nak tnpa diketahui 0leh pelanggan n leh kaut untung secara x sistematik.. manakala, yg buruk tentu kpd pelanggan, sbb de kemungkinan mereka akan ditindas... kwang3x)


- Di Oklahoma, tidak ada pasukan besbol dapat memukul bola di atas pagar atau keluar dari sebuah stadium baseball , ia dilarang sama sekali.
*( hurm, yg ni plak x tau nk k0men pe2... sbb aku x tau menahu psl baseball.... :P )


- Di Rochester, Michigan, terdapat undang-undang yg menetapkan sesiapa pun yang mandi di tempat awam pakaian renangnya harus diperiksa oleh seorang pegawai polis!
*(kalau camtu, xyah pakai baju renang.... skin-coloured kn cantik... huhu... memain je r... )


- Di Kentucky, ada undang-undang mengarahkan seseorang itu harus mandi setahun sekali sahaja.
*(yg ni memg peraturan yg x patut sgt.... klu kt Malaysia wt cmni, k0npem...... lalat p0n mati sbb x tahan bau badan 0rang.... haha.... kt negara dye xde air k0t... tu yg kena brjimat... ataupun d0rg ad genetik kuat yang membolehkan badan tidak berpeluh dlm jngka masa yg pnjg... bez k0t... )


- Di Virginia, Kod tahun 1930 mempunyai undang-undang yang melarang amalan rasuah atau sogokan oleh pihak lain selain calon politik.
(wah3x.... seronok lah jd ahli politik... sbb leh rasuh n sogok mana2 pihak!! lg2 x leh nk dakwa d0rg.. amb0i3x, ni yg tiba2 ad yg nk tukar warganegara.... huhu.... d0sa lah weyh!! munafik... nauzubillah.... )

- Di Providence, Rhode Island, merupakan pelanggaran undang-undang untuk melompat dari jambatan.
*(ha! undang2 yg ni sgt bagus.... dpt mengurangkan kadar bunuh diri sendiri n kemalangan... huhu...)

- Di New Jersey, kubis tidak boleh dijual pada hari Ahad.
*( dah pulak?!? pe masalah kubis dgn Ahad?? bergaduh ke?? xknlah k0t.... dulu el0k jew bersenda gurau, siap berjanji2 manis lg... haha.... ni msti ad yg x kena!! j0m siasat... :P )


Di North Carolina, merupakan pelanggaran undang-undang untuk anjing dan kucing untuk melawan.

- Di Singapura, adalah menyalahi undang-undang untuk mengunyah gula-gula getah.
*(sbb dye nk elakkan perbuatan kekotoran kt negara dye k0t n nk jimat k0s pembersihan... yela, negara dye kn `c0mel` je.... huhu.. )

- Di Cleveland, Ohio, merupakan pelanggaran undang-undang untuk meninggalkan gula-gula getah di tempat umum.

- Di Virginia, ayam tidak boleh bertelur sebelum 8:00 pagi, dan harus dilakukan sebelum 04:00 .
*(yg ni cmne plak?!?! bleyh ke tahan ayam tu dr bertelur k0l 8 pg??!?!)

- Di New York, itu adalah melanggar undang-undang bagi anak-anak untuk mengambil atau mengumpul puntung rokok dan cerut.

- Di Kentucky, adalah menyalahi undang-undang untuk peniaga untuk memaksa seseorang ke tempat usahanya untuk tujuan membuat jualan.

- Hal ini bertentangan dengan undang-undang di Connecticut bagi seorang lelaki untuk menulis surat cinta untuk seorang gadis yang ibunya atau ayahnya melarang hubungan.
*(yg ni adalah bertepatan utk mengelakkan sebarang ketidakpersefahaman yg akan berlaku pd pelbagai pihak... huhu.... lebih baik kerajaan wt undang2 cmni.... drpd biarkan bnda2 atau perang dingin jd cmni jew...)

- Di Michigan, pasangan suami isteri harus hidup bersama ataupun akan dipenjara.
*(bagus undang2 nih!! sgt2 logik.... )

- Di North Carolina, merupakan pelanggaran undang-undang bagi arnab untuk perlumbaan di jalan.
*(nape plak ad arnab yg nak berlumba kt jalan ni???? xkn lah ad kura2 yg cabar dye lagi k0t....)

Di Georgia, itu melanggar undang-undang untuk menyebarkan desas-desus palsu.

Di Missouri, seorang lelaki harus mempunyai izin untuk bercukur.
*(kesian kt laki negara Missouri ni, hak kebebasa agak tersekat di situ.... nk bercukur pun perlu kebenaran... cmne nk idup cmni nih?!?
hahaha....)





MySpace


mungkin undang-undang yg d0rg telah tetapkan kt negara2 tu, ad sbb munasabab sndiri.... aku x teliti n kaji n selidik ag lah psl yg tu... hehe... pe2 p0n alasan dye, logik ataupun tidak.... inilah warna-warni kehidupan.... undang2 n peraturan lah yg mematangkan setiap individu itu sebenarnya.... dgn adanya semua ini, barulah kita sedar akan kekuatan diri masing2.... kn3x... hehehehe...
sebenarnya, aku agak `curiousity` nk tau lah pe sbb2 d0rg wt peraturan cmni.... xkan suka2 je kan!??! mustahil jugak.. hisshh, pe2 p0n t aku cuba cari lg maklumat2 lain psl undang2 ni...
insyaAllah... :D






ehem3x.... x pasti lg lah klu2 undang2 sume ni diguna lg kew x...
sekadar utk share je kt sini.... mngkin ad yg betul n mngkin juga ada yg t0kok tmbah shj... mungkin....





Blogger Templates

4 comments: