Makluman

Kepada awak yang ingin bertanya secara terus dengan saya tentang sesuatu. Mohon inbox di FB atau whatsapp di num +201114345929. Kerana saya jarang hapdet di blog dan kurang cakna dengan komen di sini ya. Memandangkan tiada notifikasi yang saya terima di sini. Ops, salah saya (sila baca= ops, my bad). Hehe. Sekian terima kasih :) Harap maklum.

Thursday, June 2, 2011

BuLu Mata Jatuh, Apa Maknanya??

"Eh? Bulu mata kau jatuh la.."
" Mana??"
" Tu ha!! Kt bwh mata belah kanan..."
" Oh, ha'ah la.."
" Ada org ckp, klu bulu mata belah kanan jatuh.. Ada org rindu kt kau"
" Ye ke?? Mengarut lah~ Percaya lah ckp orang tu kan..."
" Pakwe kau kot??"
" Ceiittt, aku mana ada pakwe??"
Bla..Bla..Bla..



Heh?? Pernah x korg dgr ataupun berbual2 mcm kt atas ni.. Haha.. Mesti ada punya lah.. Semuanya berdasarkan bila adanya "ada org ckp........". Mesti mcm nk percaya je kan.. Padahal, ntah dari mana org tu dgr dan lepas tu nk mancing kita plak.. Hehe. Gurau jela..



Jom kita lihat, apa yg 'ada org kata....' tu tahu~

Bila bulu mata jatuh di pipi
>Maksudnya: Ada org rindu kt kita
*orang dulu-dulu yg kalau duk berjauhan, x payah msj atau kol bg tahu rindu ke x.. Dengan indicator bulu mata pun dah cukup kot.. haha.. Jimat lagi~


Bila bulu mata jatuh kt sebelah kanan
>Maksudnya: Orang yg rindu kat kita tuh, baik belaka dan ckp yg manis-manis je psl kita kt org
*Ceh, blushing lah ni kan.. Kalau ada org yg rindu kt kita. Baik plak tu. Mesti orang tu syg kat aku lebih. Haha.. Perasan ke apa?? 




Bila bulu mata jatuh kt sebelah kiri
> Maksudnya: 0rang tu x rindu kat kita pun.. Tapi, dia benci kita.
*Perrgghh, nanti kalau bulu mata belah kiri jatuh.. pergi amik gam dan lekat balik.. Haha.. Dengan sedaya upaya nya, kalau boleh xnk org benci kt kita kan.. Huhu..












Betul ke x fakta yg 'ada org ckp' ni keluarkan... Bergantung pd diri masing-masing lah. Jgn percaya 100% plak. Jd, syirik x pasal-pasal kan... Haha..



Sekadar ingin berkongsi~



Pstttt, kalau bulu ketiak jatuh? Apa plak maksud dia eh? Bulu roma jatuh ke??? Xde plak 'ada org ckp' tu bgtau kan?? Haiiihhhhh....











3 comments:

mira nasiruddin said...

ske entri ni...
slalu men2 sal bulu mata tyme tecit2 lu n dialog dye lbey krg sme cm awk r... hehe...

naDya SaRwaNi said...

ececeh, kecik2 dulu pun dh ckp psl pakwe eh?? Hehehe.. :p
thanx for reading..

mira nasiruddin said...

haha... dak2 kn avance skang... wlcome...:))

Banyaknya suka menyibuk