Sunday, September 23, 2012

Undilah saya...! Grrrr~


UNDILAH SAYA
NaDya Sarwani
CALON Khusus>>> Rumah Tangga
Berkelayakan dan memiliki sijil Cemerlang memasak, mengemas, membasuh, makan dan minum dengan banyak


Ya Allah! Sumpah gedik habis budak ni. Memang mintak pelempang lah tu. Euwwww, si gedikkkkk~ 
Ish3x...
Ekcelli, tetiba terdetik nak menggedik buat benda macam ni. Haihhh... Takde motif [==."]
Yela, sekarang mahasiswa/mahasiswi sedang gempur menjadikan laman-laman sosial seperti FB, twitter, blogger, instagram dan lain-lain lagi bagi meraih hati para pengundi. Ecewah~ Penuh news feed FB dgn pelbagai poster-poster para peserta.
Aku tabik dengan para bakal pemimpin ni. Serius! sebab bukan senang nak jadi pemimpin. Nak berkempen lagi. Nak fikir manifesto lagi. Haaaa?? Kalau aku, mahu terkedek-kedek. Lagi-lagi kalau bab kena berucap spontan depan-depan khalayak ramai. Amboiiii, mahu terketar-ketar lutut. Tak semua orang ada kelebihan dan kekuatan serta keyakinan seperti mereka. 
Tapi, percayalah bahawa bakat kepemimpinan tu sememangnya ada pada diri masing-masing. Cuma, kita nak asah bakat tu sampai tahap mana. Kan2??? 
Tapi, aku berdoa agar anak-anak muda yang berkecimpung dalam bidang kepimpinan macam ni. Tanamkan sifat 'aku bekerja untuk kebaikan semua orang' Bukan semata nak kan pangkat dan pentingkan diri sendiri je. Bayangkan, memanglah kita terpilih menjadi pemimpin. Tapi, lihat juga orang sekeliling. Mungkin ada yang lenih layak pegang jawatan tu berdasarkan kredibiliti dia. Jangan bekerja ikut nafsu semata. 
Kemudian, tengok lah negara kita sendiri ni. Banyak perkara yang perlu diperbaiki. You-know-what kena diubah. Akhlak, aqidah, dan sedikit sifat ketidakpedulian masyarakat Melayu Islam sekarang ni makin menjadi-jadi. Kita tak seharusnya, memandang hanya pada perkara untuk mengubah keadaan, tetapi sepatutnya kita lebih mengutamakan penambahbaikan sesuatu keadaan itu. Faham ke?
Mencegah lebih baik daripada merawat kan? >.< 
Wallahu'alam. Tetiba nak bersuara plak. Huhu.

Okay, cukup dah la tu. Hehe =)


Haaaa! Video ni sangat menarik untuk tatapan adik-adik Tanta nanti. Amboi, sangat beruntung adik-adik ni sebab ramai akak-akak & abang-abang senior yang dah tak sabar menyambut kedatangan korg. Hehe. 
Kalau aku pun, mesti nak join kot program ni. EHHH?? 

Apa-apa pun, nantikan kedatangan kami. EH???
Bukan lah, kami tunggu kehadiran anda di bumi Tanta yang indah dan permai ini. Ecewah~




No comments: