Saturday, January 21, 2012

Apa lagi Matluhfi kali ni? Isu politik plak?



Apakah yang hebat sangat dengan matluhfi90 kau ni nadia oi? Ek eleh, asyik-asyik mamat ni je yang kau kecohkan. Tak habis-habis. Ish3x.... Haha...
Lantak pi aku lah kan. Aku pun nak gak jadi peminat tegar pemuda ganteng tuh. Euuwwww, tak payah nak gedik sangat lah kan.  Blah la!




Errr, ni haaa. Ada video baru dari beliau pasal politik Malaysia. Urgghhh, memang betul pun apa yang matluhfi tu cakapkan.
Aku tuh kan, kadang-kadang kalau waktu ada mood nak tgok berita. Waktu tu lah macam-macam berita politik yang ntah kadang-kadang tu aku sendiri pun tak faham apo bondo eh yang mereka dok bising itu ini.
Secara zahirnya, aku memang tak faham pun politik ni apa? sebab aku ni kan, budak mentah lagi. Tak perlu kot nak amik tahu. Tapi, segala apa yang berlaku di sekeliling kita ni kan.. Perlu jugak kot kena tahu kan. Kfine, aku memang tak pandai nak buat huraian itu ini.
Aku ni memang jahil pun bab bolitik. Taknak lah ulas panjang. Sat lagi salah cakap, kena 'banned' tak tentu pasal. Tak dapat tajaan plak aku tahun depan nanti... 
Itu baru berita kt tv, plus minus surat khabar, majalah lagi, sekarang ni plak tambah dengan youtube tu haaa.. Pergh, memang situasi 'bangau oh bangau' jela kan. Puak tu kutuk ini, puak ini cakap itu. Apakah????!?!?! Cuma satu je cadangan aku lah kan. 
Apa kata korang yang dok 'bangau oh bangau' tu kan, bersatu di bawah satu kata. Duduk semeja, minum nescafe sama-sama. Lepas tu, bincang apa yang patut dan tak patut. 
Errrr, cadangan je. Lain-lain persoalan tu, aku tak tahu nak ulas apa.. 
Ulang suara, saya masih lagi budak mentah.
Opsss~


Btw, aku suka mesej yang nak disampaikan di pengakhiran video tu!
Oley!!! Hehe...

Ceit, yg ni memang tak boleh tahan. Sempat lagi tuh. Bhaha...





Haaaa, nak kongsi lagi satu video pasal bebudak ni haaa.. Sekarang ni kan, aku perasan. Dah banyak video-video dakwah macam ni kt youtube. One word for you all, GREAT JOB!! I like it.. Hehe. Walaupun, hanya berlatarbelakangkan sawah padi sahaja. Tapi, mesej yang nak disampaikan ada di situ...
Ini best bro!! Ada gak unsur humour mereka.. Hehe.




.
.
.
.
.






Amboi, lama nya kau lepak hari ini kan. Assesment macam lagi seminggu je kan. Padahal lagi 2 hari lah! Sengal apa tak  habis study lagi ni? Amboi, dah hebat sangat lah tu kan. Lempang nak?!!!!
Btw, hari ni kan.. Aku masak Mee Kari! !st trial kot.. Main2 campak je.. Yummy~ Rupa-rupanya, memasak ni takdelah susah mana pun... Hehe. Sekurang-kurangnya, lepas rindu gak pada masakan Malaysia.. Huhu.. Itu pun, selepas bersusah payah cari santan kelapa.. Dan jugak, tanpa pertolongan Housemate tersayang, Afirah serta Fatin tak jadi lah makanan tengah hari kami tuh! Yeay..... 





Sambung study.......................................




1 comment:

nadzirah sofia said...

setuju! aku pn x suke politik