Tuesday, December 6, 2011

Tersentuh di malam hari





Nak update! Tapi, blur dan kekeringan idea nak tulis apa.. Haha.
Seperti biasa juga, tajuk bagi setiap entry akan difikirkan setiap kali dah habis mengarang. Nampak sangat otak tak berapa nak kreatif dan kritis kan?!! Hehe. 
Yang pasti dan paling utama ialah, aku sangat-sangat rindu Malaysia. Rindu Mak Abah, dan adik-adik. Aku rindu kawan-kawan aku jugak... Dan, aku tahu.. Serindu-rindu aku ni pun.. Bukan nya dapat bawak dorg ke sini. Susah nak cari pengganti mereka!

Mungkin salah aku sebab tak pandai nak sesuaikan diri. Aku dah cuba, tapi masih lagi mencari-cari di mana kah jalan supaya aku selesa dengan suasana ukhuwah di sini. Aku pun bukan jenis yang pandai bergaul sangat tapi nak berkawan dengan semua orang. Aku jugak bukan jenis yang memilih jenis kulit, keturunan, bangsa mahupun agama. Semua aku nak kenal. 
Aku rindu korg... Lagi-lagi, kawan-kawan di PASUM!! Dan, yg kt Cairo tu jugak. Nasib lah dia ada, kalau rindu sesiapa je.. Mesti akan call dia. Sekurang-kurangnya ada lah jugak seseorang yang rapat dapat berbual-bual dengan kita kan! =)





Eh!
Apa ni? Tacing tetiba ni apsal? Haha.. Diam ah, Nadia!!!
Sengaja je kan nak emosi malam-malam macam ni~ Haha...
Tak perlu kot nak ulas panjang-panjang. Hanya tuhan saja yang tahu apa yang terlintas di hati dan fikiran! Okay, kadang-kadang tu aku pun segan dengan diri sendiri. Err, macam mana nak huraikan eh. Mungkin segan dengan Allah jgak kot. Subhanallah... Sebab kadang-kadang tuh, perasaan yang remeh-temeh belaka berlegar-legar kt fikiran ni. Hasutan syaitan je semata-mata tu. Benda tu lah yang ragut tumpuan aku, waktu dalam kelas. Haisshhh, waktu study pun.. Astaghfirullah~


"Dia mengetahui apa yang ada di langit dan apa yang ada di bumi, dan mengetahui apa yang kamu rahasiakan dan apa yang kamu nyatakan. 
Dan Allah Maha Mengetahui segala isi hati." 
(QS. AT-TAGHAABUN:4)





Err, nak ungkit pasal rindu ni kan...
Ada satu lagu ni aku dok main ulang-ulang. Pastu, dah terbayang kenangan dulu-dulu. Fewittt! Hehe...
Itu namanya saje cari pasal. Patutnya, tak payah lah nak wujudkan suasana rindu-merindui camni kan?!! Tapiiiiiii.......... Tak sengaja kot! :p





(amik bahagian korus je, selebih lirik tu kan.. Pandai-pandailah Google sendiri eh!)

Bukankah hati kita telah lama menyatu
Dalam tali kisah persahabatan ilahi
Pegang erat tangan kita terakhir kalinya
Hapus air mata meski kita kan terpisah

Selamat jalan teman
Tetaplah berjuang
Semoga kita bertemu kembali
Kenang masa indah kita
Sebiru hari ini


Tajuk Nasyid : Sebiru Hari Ini
Artis : EdCoustic
Album : Sepotong Episode







Done with today!
Forget the past! =)


No comments: