Tuesday, May 14, 2013

Budak yang dah habis exam praktikal


#now playing Eliot Yamin - Wait For You

Tchhh, layan lah mood jiwang tu sangat. Berangan lah macam-macam. Macam-macam lah berangan nya tu. Haih...... Semenjak dua menjak dan bermenjak-menjak ni, aura perasaan sekeliling ni lain macam je. Seram sejuk. EH? Ngarut lah. Bukan yang tu. Maksudnya, rasa semangat yang sedikit lain untuk kali ini. Alhamdulillah lah. Sebab perasaan ni menyenangkan bukan yang menggundahkan. *Senyumlebar =)

Hurm! Alhamdulillah. Selesai untuk paper Practical Exam bagi subjek yang berbaki. Untuk kali ni, takde mood nak cerita panjang-panjang macam 1st year dulu tu. Ouh, nadia kenapa kau malas sangat? Grrrrr~ KetapGigi. Haha. Mungkin faktor lain yang menyebabkan aku tak membebel panjang untuk praktikal kali ni ialah sebab takde pengalaman menarik. Ahah! Lain lah waktu 1st year dulu tu, kepoh sepanjang masa nak cerita semua benda. *senyumsinis >.<


Oh Ho! simpan senyumlebar yg seterusnya lepas habis written exam okayyyy :p




Maka, bermulalah juga perjuangan kehidupan study sepanjang 14 hari. YEAH! Secara jujurnya, aku tahu tempoh yang panjang itu sangat lah mencabar iman dan nafsu serta mood semua orang termasuk aku yang sememang  bya mempunyai mood study yang ON,OFF. Haiyyyaaaa, hantuk kepala kt dinding biar sedar sikit. Kalau asyik buang masa tak tentu pasal je, mana nak dapat MUMTAZ yang dicanang-canang nya tuh? Mana? Mana? Ingat boleh jatuh gedebuk dari atas langit tu ke?
Hurm, risau dengan diri sendiri. Haihhh. Haihhh. Dan haihhh lagi.

Sabda Rasulullah SAW : 
"Ada dua nikmat yang kebanyakan manusia tertipu kerananya iaitu nikmat kesihatan dan MASA LAPANG." [Al-Bukhari]



Ouchhh. Jom sibukkan diri dengan benda yang sepatutnya sebelum masa kita dibazirkan dengan benda yang tak sepatutnya. Haih, ayat tunggang terbalik. Tak boleh jadi sasterawati lah kau nadia oi. Kbai.








Sebelum tu, hurm nak kongsi tentang post popular kt fb ^_^




Top 9 reasons why you wanna be a DOCTOR







1. You hate to sleep
2. You failed in maths
3. You like to stay in school forever
4. Nobody can read Your handwriting
5. Your dad has extra money lying
6. You've enjoyed life enough you think
7. You can't live life without tension
8. You look good in white coat.
9. Finally you don't want to marry before 30

Komen(?)
Semua tu salah. Dan takde kena mengena langsung dengan diri aku, kenapa aku nak jadi dokter. AHAH! Sebab~
1. Aku suka tidur dan kadang-kala rasa macam terlebih tidur. 
2. Aku suka subjek math sangat dan dapat A+ untuk Add Math & Math (SPM) <(ini bukan riak, tapi saje nak inform). 
3. Yang ni aku tak faham
4. Tulisan aku chantek kot. Penuh bergaya dan semua orang faham
5. Yang ni pun tipu. Mak abah aku takde 'extra money lying'. Alhamdulillah yang ada ni mencukupi.
6. Eh? I love this kind of life. Hikhik.
7. Really? doesn't mean i can live life without tension.
8. Aku sememangnya nampak chantek dengan semua benda, bukan setakat white coat je
9. Point yang ni paling aku bangkang! Siapa nak jadi anak dara tua? Okay, in shaaAllah tahun 4 medik nnti okay ^^, (ini bukan sebab gatal. Tapi, errrr.... You have the answer)




Kbai. Till we meet soon on the next post.









No comments: