Sunday, January 2, 2011

.:Previ0us 2010:.

Assalamu`alaikum saudara n saudari sekalian...




sudah lama aku x update bl0g ni... mungkin sibuk mnjadi sbb utama aku susah nk dpt peluang utk update.. bnyk jugaklah yg dh terjadi... bnyk sgt aku nk k0ngsi... berita sedih+gembira+hangat~~ n lain2 lah jgak!! hehe... pertama sekali x trlambat ag k0t nk ucapkan SELAMAT TAHUN BARU 2011 kpd semua... hari ni dh 2 Januari p0n.... hehe...n pe yg pasti ad yg dh bersek0lah(pelajar2 negeri pantai timur), pulang ke asrama... berakhir sudah cuti sk0la yg panjang!! muaahahaha... 




TERIMA KASIH LAH PASUKAN B0LA SEPAK MALAYSIA
sbb bg kami cuti.. hehe.. aku sgt2 teruja n seronok sbb pasukan b0la tempatan berjaya juga menempah nama n kejayaan... peringkat asia k0t.. waahhh. memg superb n syabas skali lagi... pasni xde lah asyik kena cemuh jew.. itu ini, semua x kena... hurm, bila dh menang ni ada lah 9ti pihak yg tiba2 menyelit nk k0men2 utk dpt publisiti murahan.. isy3x... hehe.. pe yg menambahkan lg kegembiraan aku ialah ad paemain kegemaran aku.. wlupun dye beraksi 10 minit akhir perlawanan... aku tetap ser0nok... yela, bukan senang dye dpt peluang.. mklum lah dh kurg mnyengat kn. jd, kenalah terima kenyataan yg dye hnya mampu beraksi sekejap je...org yg aku mksudkan ialah...



AMRI YAHYAH <3



x sabar2 nk tunggu aksi beliau pd musim 2011/2012.. eh, bukan dye s0rg jew... aku akan s0kong pasukan SELANGOR 0k.. f0rever n ever... walaupun tnpa Amri, aku tetap sk0ng selang0r lah weyh!! yeay!! n perlawanan yg aku nantikan ialah 29 Januari 2011 nih... iaitu Piala Sumbangsih- Selang0r vs Kelantan.. perrgghh, dua2 pasukan memang mantaplah.. ad shahrul, fahmi(pnjaga g0l terbaiklah n sgt hensem jgak!! hehe.. malangnya dh nk bertunang p0n.. xpe2, d0akan k0rg bahagia dunia akhirat) n x salah klu aku ckp lah kan.. klu 0rg yg sumbang kemenangan tu juga dari pasukan selangor.. hehe.. xde ah!! gurau2 jew.. kata 1 Malaysia, mkna nya x kira lah.. bukan selang0r je.. Kelantan, terengganu, kedah dll juga sama2 menyumbang... ceh, jwpn yg plg selamat.. hehe...




TAHNIAH SEKALI LAGI UTK MEREKA!! 
BRAV0
SYABAS
C0NGRATULATIONS



---------------------------------------------------------------------------------------



RESULT FINAL SEMESTER 1
yuhuuuu... aku sgt2 x puas ati dgn diri aku skrg... yup, memg padan muka.. result sgt2 teruk 0k... memg sgt2 sesuai klu nk g terjun parit.. berkabung 2 hari jugaklah lepas amik result temp0h ari tuh.. smpai je result kat tgn, aku wt aksi2 nih.. lihat-teliti-terkedu-telef0n mak-nangis-terharu-meraung2-meratap nasib-tid0oo0o-kr0hkr0hkr0h... tu lah prkara yg aku wt lepas dpt result!! memg pd mulanya, agak d0wn n kecewa gler2 ah!! tp, nk wt cmne, aku nangis air mata berdarah n meraung cm 0rg gila p0o0onnn... XKN DPT BG AKU 4 FLAT lah weyh... huhu.... aku perlu mencari kekuatan yg xke mana dye hilang.... susah gak lah nk bangkitkan kudrat em0si aku nih.. studi p0n cm x tenang... ala, skjp jew... 2 hari je...huhu...x lama lepas tuh, bila aku dh x fkir psl benda alah tu.. aku cuba lupakan, n kembali bersemangat n bangun utk memajukan diri n mencemerlangkan kehidupan asasi aku nih... 
akhirnya, AKU KEMBALI... :D


Result Rasmi..

BI0LOGI: B+
KIMIA:B
MATH: B
FIZIK: C+

PNGK: 3.11


yoooo... dahsyat.. zaman kegemilangan aku hampir tenggelam.. apa nk jadi?? bnyk main k0t.. ha!! dah3x, yg lama jdkan pengajaran n buka bku baru.. N mulakan harimu dgn niat yg suci n ikhlas.. x payah nk d0k kenang n x wt apa2 utk ubah!! pe yg pasti, utk aku dpt 4.00 flat yg CGPA keseluruhan punya, memg susah skit lah!! makanya, aku akan cuba dptkan 4.00 flat utk semester 2 nih.. insyaAllah!! :D


--------------------------------------------------




Dgn berbekalkan p0inter yg ciput tuh, aku ada masalah skit.. iaitu bidang pe yg patut aku akan pilih utk isi dlm UPU...yela, xkan nk isi medik k0t??? x berbal0oi.. huhu.. bl0m pe2 lg t aku dh kena tendang dr sistem.. sedih jew.. kan ke kena, ukur baju di badan sendiri... aku xdelah nk p0yo2 pilih medik dgn p0inter yg rendah cmtu...ni lah jurusan yg aku pilih wt masa nih.. sementara je... 9ti dh dpt result final tukar balik lah.. 





nk dijadikan cerita... errr, hari sebelum tahun baru tu keluarga aku dtg.. ada kenduri kt klang.. alang2 singgah lah amik aku.. tp, dh petang p0n waktu tuh.. aku memg dah agak yg x kan smpat lah nk jln2 sume.. smpai kt tmpat kenduri pun pukul 6 ptg... keluar dr sana dh maghrib.. singgah umah mak l0ng jap s0lat maghrib n isyak... lebih kurg pukul 9 stgh baru gerak nk g shoping.. aku x kisah klu x g.. tp, aku nk beli kasut k0t sbb yg lama dh k0yak.. asyik kena air je.. tu yg cepat r0sak... huhu... n memandagkan mlm thun baru kn, terpksa cari tempat yg kurg 0rg pergi... aku cm sedih jew.... huhu....
n masa mula2 jumpa famili, aku cm sedih sbb nk tnjuk result yg buruk... nk jawab lg knapa... aku cm x tau nk ckp apa... aku dh r sensitif senang nk nangis.... lg2, bila abah yg terlibat dlm s0al2 nih.. aku x tau r pesal pe klu dgn dye jew aku jd sebak... antara perbualan aku n mereka....



aku: nadia dh isi UPU
abah: 0h
aku: err, nadia amik biomedical engineering sbg pilihan pertama..
abah: ha!! apa tuh?? nape x teruz pilih medik jew??kan senang.
aku: *dh sebak yela, p0inter rendah xkn nk amik medik jgak k0t??? suara tersekat2
abah: memanglah, tp, 9ti klu nadia leh dpt 3.9 sumting wktu 2nd sem, bleh lah mnx tl0ng sedara pak long tu...
aku: hurm, mne lah nadia tau.. ala, sementara je ni.. t bleh tukar lg
abah: hish, pe lah nadia nih.. senang2 pilih medik.
aku:*sibuk d0k kesat air mata 
abah: biomedical engineering tu ape?? 
aku: *senyap
abah: nadia... abah tnya nih.. yelaaaa, trgkan lah kt abah. mne abah tau. 
aku: *masih tdk bersuara
abah: klu jd doktor insyaAllah ada kerja. kena pilih btul2.. cmne pluang pekerjaan dye. kerja dye apa je..
aku: *hanya mendengar

bla..bla...bla...
akhirnya.....

abah: xpe lah nadia. paling tidak pun. jd ckgu pun 0k jgak.
mak: eh, x! pensyarah ke. hehe..
aku: *x bersuara jgak. air mata aku mkin lebat.. s0b3x..

bla..bla..bla.....


bila fikirkan balik.. apsal lah aku x bersuara n terangkan kt d0rg yg d0ktor bukanlah kerjaya semata2 yg mmpu mmberikan peluang pekerjaan. N ada je bidang sains lain yg leh aku ceburi.. jd Cikgu?? Fikiran negatif aku berkata2.. smpai jatuh standard aku sbb sruh jd ckgu jew?? hisshh, aku x minat lah... 0opppsss, s0ri bukan aku ckp pekerjaan sbg ckgu tu hina.. aku x terfikir pun aku akan mnceburi bidang perguruan nih... x langsung.. n aku sgt2 x minat.. klu aku nk, dh lama dulu aku m0hon maktab... maaflah yew...
n skrg baru aku sedar yg mereka terutama bapa aku sgt2 nak aku jd d0ktor... aduhhh!! aku terpksa eh, bukan.. aku kena betul2 usaha lah cmni... restu ibu bapa sgt2 bermkna dlm kehidupan kita skrg tau... jd, aku kenalah bertekad dr skrg... BAIKLAH, NADIA JANJI..... INSYAALLAH...




------------------------------------------------------


EKSPERIMEN KATAK DI MAKMAL BIOLOGI 2

amali mnggu lepas adalah mengkaji tntang kelakuan n perilaku katak... resp0ns dye trhadap persekitaran.. pd mulanya aku memg x rasa apa2, sbb x tg0k lagi katak dye cmne.. tp, bila dgr cter faezah yg katak tu mnggerutu.. aku mcm.. fkir balik... hahaha...
sampai je waktu eksperimen, perrgghhh.. memang aku x pegang langsung katak tuh.. geli k0t.. eeeuuuuwwwwwwww.....nasib ada jiey.. 0rg2 yg pegang katak2 tu kan.. nmpk cm selamba giler.. aku nk cuit2 skit pun fikir bnyk kali.. isy3x, memg x patut langsung.. huhu..bahagian yg ada yg x sampai hati ialah pd ketika kami kena r0sakkan 0tak katak tuh.. ad yg nangis k0t.. hahaha..
ha!! waktu eksperimen berlangsung juga, ada eksiden yg melibatkan katak tuh.... kawan tut0rial ku, Sabrina dgn sengaja terlepas kn katak tu ke dlm air panas yg bersuhu 38 degree celcius... memg suatu keadaan yg sgt genting lah.. aku yg memerhati d0k gelak kuat2.. x baik betul lah aku nih.. huhu.. ntah, cm waktu tuh lawak giler muka semua 0rg lg2 sabrina... *padahal 0rg tu dh cuak+sedih... maaf lah sabrina!!















itu sahaja antara coretan kisah aku di pengakhiran 2010...






2 comments:

aliah said...

Salaaam, Nadia.

Don't you ever feel so down so low, for Allah has a better plan for you.

Anyway, please explain to your lovely dad, that doctors will not really securing job in the next few years, as we already have surplus of doctors now and I still don't know my fate just yet in the future. You can see, A LOT of housemen in the hospital being monitored by one specialist and we can't afford to check the patient several times to actually train the housemen. Mati la patient tu kan. HAHA.

So, worry not because we don't even know what our future holds. Biomedical engineering can be fun ! I guess, it's a growing course and surely have a lot market few years from now. :)

Remember this,
"Kita merancang, tetapi Dia mempunyai perancanganNYA sendiri"

Kalau rasa-rasa macam down tu,
Rajin-rajin kan diri ambil tafsir,
cari lah 2:216 dan 2:286

InsyaAllah, kamu akan mendapat jawapan :)

Nadya Sarwani said...

thanx alia...
terima kasih ...
n syukran... :D

insyaAllah i will try t0 take ur advice n d0 the things u have menti0ned...
thanx a l0t my friend!!!