Tuesday, July 6, 2010

.eKspeRimen+bez-kecewa.

SaLam.....

td ad amali kimia.....
sambung wt eksperimen mnggu lpas....
yg x brape nk jd n hancuuusss... huhuhu...
agak kelam kabut r ketika aku melakukan eksperimen 2....
ntah nape aku p0n x tau....
cik julia, dem0nstrator ku yg sp0rting lg c0mei...
asyik meng0mel tiap kali lalu brhmpiran dgn meja ku...
huhuhu.. apakan daya?!?!? aku p0n tdk tau mngapa...
agagaga.... pelik sngguh ayat skema ku ini.... :p
tp, kali ni....
yeeeaaahhhh!!!!! berjaya jua akhirnya...... hehe....

apsal aku gmbira sgt2 nieyh?!??
0rg lain p0n brjaya gak....
aku x kisah...... yg psti.. aku gmbira sgt2.... hehehe...
dpt result cntik beb!!! bez gler.... huhuhu......
wlupun bnyk kemalangan yg brlaku sblum mula experiment....
tp, aku tetap tabah n sabar....
cth, aku antara 0rg yg terakhir timbang bahan yg diprlukan....
jd, aku mula lmbat skt r dr d0rg....
tp, xde r lmbt sgt.... huhu...
kendian, larutan yg sgt2 diprlukan utk eksperimen tlh tumpah....
jd, aku kna timbang blik n kacau bhan 2 dgn air smpai larut di mana
agak susah bnda 2 nk larut!!!!
atas nasihat cik julia... aku pegi larutkan kt atas heating pan...
s0, dpt jimat msa....hehehe....
mngkin disebabkan hal2 yg brlaku e2 n kekecewaan mnggu lpas....
aku brjya mndptkan result experiment yg cntik!!!!
yipppiieee.... hehe... :D


dgn penuh berdedikasi aku wt eksperimen nieyh...

alhmdulillah, ini r hasil dye!!!! bez gler... hehehe... :p

yg warna kuning tu, filtrate utk ammonium oxalate.....

warna purple cair plak(patutnya pink, tp ok r 2.. hehe..) ,

lpas larutan residue dye cmp0r dgn potassium permanganate..... :D

No comments: