Friday, November 29, 2013

Sebulan


Sebulan berlalu.
Empat minggu yang sudah berlaku. 
Akan bermula pula minggu yang baru.
Fuhhhh~




Sebulan sudah berada di tahun tiga.
Ya, memang tak dinafikan. Masih lagi agak terumbang-ambing. Masih mencari rentak kehidupan di tahun tiga. Bebudak cakap, masih lagi 'lost'. Masih tak jumpa jalan yang lurus ke hadapan. Terhuyung-hayang lagi. Ahah. Begitu lah analogi nya. Memang tak dinafikan jugak diri terasa agak lambat untuk mencari momentum kehidupan di tahun tiga ni. Nak seimbang kan gaya hidup yang seimbang lagi stabil, masih lagi tak nampak bayang. Masih lagi kelam kabut.  
*Mungkin tiada perincian perancangan kot? Ok, salah diri sendiri lah ni? Ouchhh, kbai.

Alhamdulillah tahun ni, jadual kuliah mingguan mengambil masa selama 5 hari seminggu. Yang bermaksud, ada 2 hari cuti yang perlu dimanfaatkan sebaiknya. Berbanding dengan tahun lepas yang cuti sehari je, dan agak rasa macam, EH? esok dah start kuliah semula... *nanges* Waktu sehari cuti tu lah nak settle kan macam-macam perkara. Waktu sehari cuti tu lah ada macam-macam yang berlaku. Cuti pun, macam tak cuti je. Eheh. 
Ada pro dan cons jugak lah cuti dua hari atau sehari je seminggu. Huhu. Harap dapat manfaatkan sebaiknya.

Sebulan berlalu. 
Menghadiri kelas-kelas subjek baru. Dengan suasana sekeliling baru. Hurm, boleh tahan. Boleh tahan mencabar lah jugak. Sedikit kaget. Huhu. Otak mengambil masa yang agak lama untuk berjinak-jinak dengan kenalan baru dia ;)
Pharmacology
 Microbiology
Parasite
dan Pathology
. Ouh hai, selamat berkenalan 4 kawan baru sesi tahun tiga *kenyitmata* 
Moga kita ada keserasian yang kuat hingga akhirnya ya. Harap sangat saya dan awak-awak 'kenalan baru' ni sentiasa berganding bahu mencapai kejayaan bersama. Sila beri komitmen yang tinggi kepada saya k. Eh? Hehe. 

Suka gambar ni. It's kind of nostalgic ekcelli.
Whiteboard + chalk <3 td="">

Sebulan sudah berada di Mesir, jauh dari keluarga.
Fuhhh, memang tak sedar cepat je masa berlalu. Sebulan adalah masa yang agak lama untuk berjauhan. Rasa macam boleh je lah, bawa diri jauh-jauh ni. Tapi, kekadang tu entah lah. 
Haihhh. Lemah sungguh. Dah nak masuk tahun ketiga pun, lembik lagi. Haihhh. Tapi, macam dalam entry sebelum ni. Hati keras membatu. Ekcelli tak dapat nak nanges mana pun. Dah kebal kot. Cuma kekadang tu, dok bukak laptop termenung tengok gambar famili  lama-lama tu. Biasa jela buat. Huh. Rinduuuuu~
In shaaAllah, walau jauh di mata namun dekat di hati. Moga titipkan doa yang berpanjangan, mohon Allah jaga mereka untuk kita ;) Hurm hurm hurm... Macam nak balik sekejap malam ni, nak peluk cium semua orang. *ok, memang jarak Mesir dan Malaysia ni sejengkal je. Eheh *

Walaupun baru 4 minggu sudah berlalu. Terasa macam dah banyak benda berlaku. Macam dah duduk lama 5 bulan macam tu dah kt Tonto ni. Sebab dah buat macam-macam.
Belajar dalam kuliah pun macam dah nak habis buku volume 1 tu.
Nak cakap nya, banyaaakkkk dah ni nak kena 'catch up' studi nya. Tapi, masih tak sedar diri. Oucchhh.


In shaaAllah untuk tahun tiga ni akan mengaktifkan study group dengan mereka.


Memperkenalkan ahli GBS kami. 
GBS yang bermaksud 'Geng Budak Studi'. Eceh~ Sila segan.
In shaaAllah moga ahli group ni seiring dengan nama yang diberi. Tentang hasilnya tu, biar Allah yang tentukan. Kerja kita sekarang ialah usaha, usaha, dan usaha! Wallahu'alam.



Done sharing a.k.a mengarut.
Let's walk the talk.
Oyeahhhh!






No comments: